Make everyday into a Nile Special day ;-) - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Muriel en Tjalina - WaarBenJij.nu Make everyday into a Nile Special day ;-) - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Muriel en Tjalina - WaarBenJij.nu

Make everyday into a Nile Special day ;-)

Door: Muriel

Blijf op de hoogte en volg Muriel en Tjalina

23 April 2007 | Oeganda, Kampala

Ahoi amigos!

back in rwanda - back in kigali-city - na een schitterend reisje door buurland uganda...
de gelukkige reizigers waren de piloes (ook gekend als do & phil of dorre & pillif) - tjalina (ook gekend als ridster tjal of de tja in mutjamutja) - iben (ook gekend als de stichtster van de legendarische Club Courage - sorry guys - das een insider) en ikzelf (ook gekend als mu of murre of mu rhoo lamda lamda lamda) - enfin - in ieder geval - we waren dus op reis in uganda...

het begon allemaal schoon op vrijdag den dertienden - schoon en triestig tegelijkertijd - want die dag betekende tevens afscheid van de butaarse vriendjes - in de bar mu igisaza... waarlijk - we werden toch wel een beetje emotioneel - zeker na de schone speech van docteur stephane en docteur johnny...

het ging allemaal schoon verder met een 6-uur durende bustrip van kigali (rwanda) naar kampala (uganda) de volgende dag - mijn grootste zorg was de pipi - gelukkig was er ook dorothee - in geheel butare sinds enkele weken bekend als muzungu pipi - zodoende voelde ik mij al wat geruster - er waren nog schrijnendere gevallen dan ikzelf :-)

sunday was rafting day op de nijl in jinja - zalig - edoch geschift - het begon met veel lol en plezier en tettertettertheekransjes op de boot - het eindigde met ogen vol paniek - longen vol water & inwendig geween - en neen - voor 1 keer overdrijf ik eens niet :-) speciaal voor mamu en matja : weest vooral niet bevreesd - uwer beider dochters hebben het zonder kleerscheuren overleefd :-)

de maandag zijn we gaan paardrijden langs de nijl - voor de helft van onze groep a first time experience - schitterend - door veld en dorp - hop galop - we beginnen te rijmen - t wordt tijd dat ik stop met typen denk ik - in ieder geval - we waren allemaal verschrikkelijk stijf de volgende dag - but at least we had fun :-)

dinsdag in kampala gebleven - art shopping - leuk om door de winkeltjes te dwalen - maar we verkozen toch allemaal onze schone stad kigali boven kampala - kampala is druk druk smog smog - de mototaxis razen aan een rotvaart tussen de autos - kigali is groen luchtig en mooi geordend - however - we enjoyed our day there :-) s avonds nog kunnen genieten van een senegalese dansvoorstelling - en dan richting de red chili - onze vertrekplaats voor de 3-daagse safari naar de murchison falls in het noorden van het land...

de safari was - ik begin in herhaling te vallen - ronduit zalig - afrika zoals je je afrika voorstelt - met de jeep door de weidse savannes met olifanten giraffen antilopes buffels leeuwen everzwijnen... dan met de boot over de nijl... honderden krokodillen en nijlpaarden... we waren ongelooflijk onder de indruk! tenslotte de laatste dag een wandeling naar de top van de watervallen - murchison falls - oorverdovende beukende waterkracht - na onze raftingervaring van enkele dagen tevoren konden we ons die kracht maar al te goed voorstellen - eeuwig optimistische philippe dacht dat een goedgetraind persoon die zijn adem een minuut of 5 kan inhouden een val wel zou kunnen overleven - mijn ervaring zegt dat 5 seconden onder water in de kolken wel al volstaan om een lichte vorm van paniek te veroorzaken :-)

en zo gingen we dus vlotjes verder - terug over kampala - richting lake bunyoni in het zuiden van het land - waar we nog een dag en een nacht doorgebracht hebben op een paradijselijk eiland... de ideale afsluiter van een zalige vakantie!

zondagnamiddag kwamen we terug aan de grens met rwanda - we just couldnt stop smiling toen we terug in een overbevolkt minibusje kropen - de geluiden gewoontes gebaren gezichtsuitdrukkingen van de rwandezen - ze zijn ons al zo eigen - ze zijn zo vertrouwd - coming home really...

thank you philippe dorothee iben en tjalletje voor deze supergeslaagde reis!
het was mooi!
het was zalig!
dat het mooi en zalig was!

voor herhaling vatbaar dus - congo & burundi - here we come!

dikke kus

muriel
xxx

• 23 April 2007 - 19:44

Mamu:

oef,eindeljk weer in meer vertrouwde omgeving na al die spannende avonturen en we weten waarschijnlijk nog maar wat mag gehoord worden.nog een leerrijke next week!!!

• 23 April 2007 - 19:53

Ariane:

dag mu en tja, allemaal heel indrukwekkend! hebben jullie ook bijhorende indrukwekkende foto's van die typische afrikaanse safari met zijn leeuwen, giraffen, nijlpaarden, krokodillen, antilopen en al dat ander groot gedierte? vele kussen

• 23 April 2007 - 20:12

PaTja:

Jullie hebben er weer een fanclub bij. Ik was afgelopen week in het St. AntoniusZH in Nieuwegein. De secretaressen informeerden naar mijn kinderen en ik kon meteen via MutjaMutja met hen naar Ruanda surfen. Ze vonden het prachtig en volgen vast jullie avonturen (in de baas zij tijd).
    Liefs en kus Patja

• 23 April 2007 - 20:30

Liesbeth:

Damn Tjalien, je maakt me zo jaloers... ookal mag ik een schitterende erasmus meemaken op dit eigenste ogenblik!!! Je raakt nog eerder in Congo als ik, hoe heb je dat weer gefixt he! Daar moet je echt Tjalien voor heten... het ga je goed meid! Dikke zoen

• 30 April 2007 - 07:34

Miriam:

hallo muriël!Blijkbaar een bericht gemist en nu pas gelezen over je spannende escapade naar Oeganda!Wat een buitenkansje, zo'n safari! Heel leuke foto's ook.ik denk zo tussen de regels te lezen dat het er af en toe wel héél spannend aan toe ging!!Best dat je gezond en wel terug bent in je intussen al vertrouwde Kigali.Veel liefs