Amohoro! International Peace Marathon - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Muriel en Tjalina - WaarBenJij.nu Amohoro! International Peace Marathon - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Muriel en Tjalina - WaarBenJij.nu

Amohoro! International Peace Marathon

Door: Muriel

Blijf op de hoogte en volg Muriel en Tjalina

13 Mei 2007 | Rwanda, Kigali

Ahoi iedereen!

Jongens jongens toch. Te kort. Veel te kort. Zalig. Veel te zalig.

Dit weekend was alweer van gevarieerde aard – gaande van BACK TO BUTARE voor een drink in Igisaza en Safariclub dancing op vrijdagavond – over pre-birthday party in Kigali voor Anne van Denemarken op zaterdag – tot Kigali Peace Marathon en real birthday party voor Anne van Denemarken op zondag – resultaat : een geslaagd weekend :-)

Even enkele woorden over de Kigali Peace Marathon – deze marathon wordt elk jaar – ondertussen voor de 3de keer – georganiseerd om de wereldvrede te promoten. Topatleten vanover de hele wereld doen mee – en de marathon is dus een groots event hier in Kigali. Het leek ons bijgevolg wel een leuk idee ook te participeren – maar gezien mijn beperkte – eerder quasi onbestaande - voorafgaande looptrainingen – en gezien de plaatselijke temperatuur – de hoogte – de party in Butare - de Lariam en het heuvellandschap – leek de Fun-Run van 5 km mij wel al voldoende...

Tot zondagochtend het 6de uur aanbrak en we de rit naar het Amahoro stadium aanvatten... En Randy de marathon bleek te lopen... En Philippe en Iben de halve marathon bleken te lopen... Ik kon het niet meer aanhoren – het gevoel van een wussy sissie mietje pine int Deens te zijn werd overheersend – dus besloot ik ook voor de halve marathon te gaan – met als gevolg dat die arme Dorothee niet veel keus had en ook haar Fun-Run plannen diende te veranderen naar halve marathon – stress stress – but then again – de teerling was geworpen – we had to go for it :-)
Met Sam (our dear American neighbour) – Tjalina en Anne als trouwe enthousiaste supporters – kon het echter niet fout gaan :-)

Sean Sean joengne – ge gaat trots zijn op mij – I made it – 22 km in 2u05min – when I ll be back we can start running together :-) That is – if one day my knees will be fine again :-)
Mister Randy – broer van Mister Sam – liep de marathon uit in een mooie tijd - Philippe liep de halve marathon uit – Dorothee haalde de kwart marathon – Iben stak een tandje bij – oh so competitive - liep 31 kilometer – en besloot op 20 meter van de aankomstlijn ineen te stuiken – achteraf bleek het om struikelen te gaan – but I must say – mijn hart stond bijna stil - het volledige stadium begon te roepen – so Iben – you f*ckin show-off – would you please behave and never do that again my dear :-)

Een zalige atmosfeer – gevarieerd publiek – gaande van Westerse professionals met hartslagmonitor – GPS (waarom in godsnaam hebt ge een GPS nodig om te lopen vraag ik mij af???) – Ipod’s – energy drinks en weet ik veel welke gadgets allemaal – tot Afrikaanse Rastaguys in baggy pants en op blote voeten. Langsheen de hele weg stonden honderden mensen te supporteren – bananen en flesjes water werden uitgedeeld - everybody was smiling again – prachtige uitzichten over de heuvels – het oplopen van die heuvels gaf bij momenten een minder prachtig gevoel – however – what goes up must come down nietwaar – de aankomst in het stadium dan – een extra boost - machtig - in short – i really truly enjoyed the run en ik heb het beestje toch wel te pakken denk ik :-)

Een geslaagd weekend it was – een geslaagd weekend it was indeed...

Dikke kus!
Encore une fois a la prochaine!


Mu
xxx

  • 14 Mei 2007 - 17:46

    Matja:

    Wat een sportieve prachtprestaties!En dat in die warmte!Gefeliciteerd!
    Tjalina was nog niet fit genoeg na haar virale aandoening neem ik aan?Supporters zijn ook nodig uiteraard!
    En al die jarigen..er komt geen eind aan het feesten!Geniet er ook deze hele week weer van,een kwarteeuw is niet niets....

  • 14 Mei 2007 - 18:01

    Leen VC:

    Dag Muriel en Tjalina,

    ik heb nog eens een hele reeks van jullie verhalen gelezen, en dat jullie daar genieten, straalt van mijn computer. Breng dat maar mee naar hier!!!
    Proficiat Muriel met je mooie tijd (in een verzengende hitte, vermoed ik), toen ik las dat je 5 km ging lopen, dacht ik toch dat er iets mis was:-). En dan loopt ze maar direct een halve marathon!

    Tjalina, even iets anders: jij hebt toch foto's van de fakkeltocht? Zijn er nog mensen die foto's getrokken hebben? Ik herinner me dat niet, en Julie gaat een cd'tje maken met alle foto's van de fulltime-activiteiten.

    Meiden, geniet verder van alles, van 't werk over congressen tot reizen. En tot binnenkort, hé.
    Groetjes,
    Leen

  • 14 Mei 2007 - 19:41

    Mamu:

    allemaal lachende gezichten!!!!jullie zien er gelukkig!! leuk zo'n gevuld weekend.proficiat aan alle jarigen daar in de mooie meimaand.wat een sfeer.

  • 15 Mei 2007 - 06:03

    Hammamer:

    een beetje laat zeker? De posterijen in Gent staken maar er is €mail. Mooi kapsel en sportief, die prestatie. Bijna jarig! Dan komt er weer een feest zeker? Doen jullie wel iets anders daar? Liefs

  • 15 Mei 2007 - 17:52

    Ennah:

    amaai, sjieke dingen ginder Murre!! en maar lopen, en maar lopen. Zo'n conditie, daar moeten we sportieve activiteit in Belgie aan koppelen. Mssch wel onze laatste les kite surfen, wie weet komt het er nog ooit van, wie weet, wie weet...
    Doe het nog goed ginder en geniet er nog maar volop van!
    groeten Haaaan

  • 16 Mei 2007 - 15:59

    Joke:

    Wat een pracht aan foto's alweer! Schitterend kapsel Tjalina! E-mailadres is: joke.ost@scarlet.be.
    dikke zoen vanuit Watervliet!!

  • 16 Mei 2007 - 22:14

    Miriam:

    hallo Muriel, even terug van weg geweest, want zo te zien kwamen een paar berichten niet door in mijn mailbox. Wat een prachtprestatie in dat sportieve weekend! Wellicht een welkome afwisseling en enkele dagen waardoor je helemaal je gedachten kunt verzetten van het soms ook triestige in je werk daar, volgens dat ik zo gelezen heb. Stel het nog goed daar en tot het volgende bericht! liefs, t. Miriam

  • 17 Mei 2007 - 12:37

    Muriel:

    Haantje banaantje - i ll call you binnen een dag of 10 - bij deze is onze kitesurfdate officieel vastgelegd - and keep in mind - this time excuses wont be accepted ;-) dikke kus en tot snel!

  • 18 Mei 2007 - 08:43

    Rein:

    amai muriel: petje af voor je puike prestatie. ik heb hier in gent net de 10 km gelopen en vond dat in westers klimaat al geen makkie! Machtig gewoon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Kigali

Mijn eerste reis

Rwanda here we come!

Recente Reisverslagen:

03 September 2007

London baby!

02 Augustus 2007

Peu de vent, mais on s'est bien amusé!

10 Juli 2007

Madeira

26 Juni 2007

Agua de Valencia :-)

18 Juni 2007

Bom dia!!
Muriel en Tjalina

Rwanda here we come!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 52810

Voorgaande reizen:

06 Maart 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: